Humanism & Kunskap Forum

Här råder mötesfrid, respekt och lyhördhet

Du är inte inloggad.

#1 2013-04-09 02:15:33

Torbjörn Sassersson (adm)
Admin
Registrerad: 2013-03-31

75% av cancerläkarna vill inte ha kemoterapi

#2 2013-04-09 05:46:37

Mia-44
Gäst

Re: 75% av cancerläkarna vill inte ha kemoterapi

Bra inlägg.
Ja det är nog så. Cyton är inte alls bra för övriga kroppens organ. Det är ju inte endast tumören som blir utslagen kan man säga.
Cyton slår ut det mesta till slut. Och man har enormt jobbiga biverkningar.

Men att cancern i vissa fall förvinner spontant.....Öhhhhh...va?
Det har jag aldrig hört talas om eller ens läst om. Och jag pluggar just Onkologi.
Inte tusan kan den försvinna spontant? Och i vilken typ av cancer isåfall?

#3 2013-04-09 09:49:50

Lotta
Gäst

Jo men det finns kända fall där cancern spontant gått tillbaka. Kommer ihåg ett inslag på Fråga Lund när professor David Ingvars nämnde ett sådant fall. Cancern som varit så vitt spridd att det inte fanns något att göra, kirugerna sydde bara ihop gubben men senare när han kom tillbaka på koll var cancern borta. Nu menade väl David Ingvar att det här var ett mycket ovanligt fall. Men jag undrar ändå, kan det finnas ett stort mörkertal här? Dessutom har jag hört om fler liknande fall. Jag hoppas att man kan börja forska mer i alternativa metoder. Ett samarbete mellan alternativet och skolmedicinen vore på tiden.

#4 2013-04-09 10:54:39

Torbjörn Sassersson (adm)
Admin
Registrerad: 2013-03-31

Men kroppen reparerar ju cancer hela dagarna i oss alla. Självläkande mekanismer. Spontan remission. Samma principer i görningen som läker ett skärsår. I så fall kan kroppen läka alla cancerformer spontant.

Jag tror tyvärr inte att man inom onkologin är speciellt intresserad av att lära ut om dessa mekanismer.

Board footer